arnesgatlopp.blogg.se

"arnesgatlopp" är en väg-dagbok för mitt eget minne. Här läggs främst ut mina egna tankar kring pågående och planerade arbeten, längs den väg där jag är delaktig. Har för närvarande hand om vägens skötsel. Hoppas även kunna presentera några historiska inlägg, till mitt eller någon annan läsares nöje. Eventuella kommentarer kommer att godkännas av mig, innan publicering. Dessa kommentarer skall hålla god ton och ej innehålla påhopp eller allmänt gnäll. Välkomna till arnesgatlopp.blogg.se

Vår-renoverning av vägen

Publicerad 2016-03-22 20:57:00 i Aktuellt,

Lite renovering under vårkväll.
 
 Så här under andra helgen i mars månad 2016, börjar våren göra sig påmind på allvar. Så åxå potthålen i vägen. De största groparna finns strax efter asfaltskanten och fram till korsningen. Så där startade jag vårens potthåls-fyllning. En hel skopa på traktorn, räckte knappt till att fylla denna korta sträcka.
 
Vårkväll med Älvängen och Nordic Paper i bakgrunden.
 
 Kommande dagar lyste solen och en skön vind torkade upp vägen. Därför beslöt vi att fråga kommunens väghyvel kunde hjälpa oss att skrapa igen de sträckor som torkat mest. Torsdag den 17:e mars ställde personal från kommun upp och hjälpte oss med jobbet. Resultatet blev över förväntan, på nödtorftigt torkad väg. Ända från asfaltkanten till "Reuters kors" blev de flesta gropar igenfyllda. Skönt!
 Resten från Sjöhaget till denna punkt, fick det bli renovering med hjälp av traktor och vårt eget gruslager. Hela 8 resor blev det under några kvällar därefter. Riktigt bra efter de förutsättningar som var, blev det ändå.
 Årsmöte står på tur, och ryktet talar om diskussion angående det pågående vägarbetets finanser. Inte konstigt i sig, en hel del pengar i omlopp. Nåväl, vi kan åka till årsmötet på någorlunda renoverad väg i alla fall...
 /Arne

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela