arnesgatlopp.blogg.se

"arnesgatlopp" är en väg-dagbok för mitt eget minne. Här läggs främst ut mina egna tankar kring pågående och planerade arbeten, längs den väg där jag är delaktig. Har för närvarande hand om vägens skötsel. Hoppas även kunna presentera några historiska inlägg, till mitt eller någon annan läsares nöje. Eventuella kommentarer kommer att godkännas av mig, innan publicering. Dessa kommentarer skall hålla god ton och ej innehålla påhopp eller allmänt gnäll. Välkomna till arnesgatlopp.blogg.se

Ett vårtecken att vänta på

Publicerad 2015-03-31 22:14:54 i Aktuellt,

 Äntligen dags att samla ihop snökäpparna.
 
 På väg mot Gamla Vattenverket
 
 Visst är det ett vårtecken att kunna samla ihop snökäpparna, som suttit uppe sedan höstas. Dryga 200 snökäppar satte jag då upp inför stundande vinter. Ett arbete i sig, med att spetta alla hålen. En märkbar träningsvärk brukar infinna sig i magtrakten, trots att jag delar upp arbetet. Men att plocka ihop dem, är betydligt trevligare. I år kan vi skriva 31:e mars för eventet.
 
 
 
Våran korsning i tidig vår.
 
 Som vanligt är en del avkörda av plogen, så de får man kapa av en bit. Annars så saknade jag några stycken längs vägen, passar kanske någon annanstans. De som passerar renoveringen, läggs på lager och sätts upp till hösten igen. Men dit är det låång!
 
 Under kvällskvisten tog vi och gjorde en liten vägsyn, och diskuterade lite kring vägens behov. Naturligtvis kretsar det mesta om vatten och avrinning. Diken och vägtrummor är en viktig ingrediens i en bra väg. Här kan vi notera att markägare skall se till att vatten kan rinna från vägen. Via diken eller dränering. En detalj bland många fler...
 
ÅSFF / Arne
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela