arnesgatlopp.blogg.se

"arnesgatlopp" är en väg-dagbok för mitt eget minne. Här läggs främst ut mina egna tankar kring pågående och planerade arbeten, längs den väg där jag är delaktig. Har för närvarande hand om vägens skötsel. Hoppas även kunna presentera några historiska inlägg, till mitt eller någon annan läsares nöje. Eventuella kommentarer kommer att godkännas av mig, innan publicering. Dessa kommentarer skall hålla god ton och ej innehålla påhopp eller allmänt gnäll. Välkomna till arnesgatlopp.blogg.se

Trädras vid Granvik

Publicerad 2016-07-03 23:18:00 i Aktuellt,

Oväder under helgen 1-3 juli.
 
 En björk fick stryka på roten.
 
 Ett ganska kortvarigt, men kraftigt, regn och blåst under helgen gjorde att en liten björk, strax norr om Granviks Gård, gick av alldeles över roten. Givetvis hamnade den delvis över vägen. Toppen hade förbipasserande brutit av, så vägen var farbar. Men under söndagskvällen sågades stammen, som låg i vägens kant, åxå av och kunde flyttas bort.
Vägskötsel under vecka 4-8 Juli
 
 Sedan kan vi åxå nämna att kontakt med både JP's och komunens väghyvel har tagits, under föregående vecka. Så om planerna går i lås, kommer vägen att hyvlas och få ytterligare ytskikt med bergkross 0-18 under veckan. Detta grus kommer att koncentreras till tidigare förstärkta vägsträckor, där grovt bärlager varit obekvämt att köra på. Sedan kommer vi att dammbinda vägen igen, med planerat 3 ton salt, med extra giva på nygrusade vägdelar.
 Vi hoppas därmed att vägen skall få ett bra ytskikt, som håller över sommaren. Givetvis vill vi varna för detta arbetes eventuella störningar, och ber Er alla att vara aktsamma om vägen tills den bundit sig.
 Arne

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela