arnesgatlopp.blogg.se

"arnesgatlopp" är en väg-dagbok för mitt eget minne. Här läggs främst ut mina egna tankar kring pågående och planerade arbeten, längs den väg där jag är delaktig. Har för närvarande hand om vägens skötsel. Hoppas även kunna presentera några historiska inlägg, till mitt eller någon annan läsares nöje. Eventuella kommentarer kommer att godkännas av mig, innan publicering. Dessa kommentarer skall hålla god ton och ej innehålla påhopp eller allmänt gnäll. Välkomna till arnesgatlopp.blogg.se

Snabba klipp!

Publicerad 2016-07-03 23:34:43 i Aktuellt,

Snabba och förhoppningsvis positiva klipp
 
 Nu är det kantklippning på gång igen!
 
 Som vi nämnde, blev vi av med vår tidigare kantklippare, som gjort ett mycket bra jobb. De ringde och avtackade sig årets klippning av vägkanterna, utan någon närmare förklaring. En hel del huvudbry gav detta under kommande dagar.
 Komunen tillfrågades om jobbet, men förklarade att de själva hyr in entreprenör. En krok kastades ut till LBC, och här fick vi napp. En firma från Brålanda ringde och erbjöd sina tjänster. Med tiden rinnande iväg i rask takt, var det inte mycket att tveka på. De gör sina sista dagar i vår omgivning, innan de far vidare på jobb i norge.
 Så därför kommer de att göra jobbet längs vår väg, enligt karta som jag överräckt till dem under helgen. Därav har förvarningen blivit tämligen kort, men vi hoppas att Ni alla har överseende med detta.
 
 I den mån Ni hinner så plocka bort löst liggande föremål och liggande stängsel längs Era vägsträckor.
Se åxå upp för eventullt kringfarande grus och pinnar kring maskinen, när den kommer!
 
Arbetet beräknas preliminärt utföras under måndag den 4:e juli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela