arnesgatlopp.blogg.se

"arnesgatlopp" är en väg-dagbok för mitt eget minne. Här läggs främst ut mina egna tankar kring pågående och planerade arbeten, längs den väg där jag är delaktig. Har för närvarande hand om vägens skötsel. Hoppas även kunna presentera några historiska inlägg, till mitt eller någon annan läsares nöje. Eventuella kommentarer kommer att godkännas av mig, innan publicering. Dessa kommentarer skall hålla god ton och ej innehålla påhopp eller allmänt gnäll. Välkomna till arnesgatlopp.blogg.se

Dags för trevligt Möte

Publicerad 2014-05-17 21:06:56 i Aktuellt,

En återställd mötesplats.
 
Nygrusad och fin mötesplats.
 
 I samband med vårens grävarbete, då ny avloppsledning lades ner, blev möteplatsen ganska hårt åtgången. En blöt och vårlig mark har ingen stor motståndskraft, och resultatet blev därefter. Våran mötesplats blev inte mer varsamt hanterad, milt sagt. Nu är marken runtomkring återställd i snyggt skick, och väntar bara på gräsets återväxt. 
 Som en sista finputs fick sig mötesplatsen ett nytt gruslager. En bra gest av entreprenören att återställa även vår mötesplats!
 En mötesplats som föresten förlängdes för några år sedan. Man kan se hur infarten till möteplatsen börjar långt ner i fotots högra hörn. En åtgärd som utfördes för att öka säkerheten, då det finns byggnader som kan skymma sikten. Nu är mötesplatsen en hel del längre och gör det möjligt att mötas där, även om man upptäcker varandra sent. Å framför allt, utan att inte behöva använda gårdsplanen strax norr om, som mötesplats.
 
Mmmm..
 
 En sprillans ny Möteskylt kostade de på oss åxå! Den gamla såg inte vacker ut innan arbetet, och inte blev den bättre av behandling med grävskopans larvfötter. Några förgrymmade ramsor blev min kommentar då. Nu tar jag tillbaka dessa ord och ger beröm till åtgärden istället!
 Så väl Mött på vår nyrenoverade Mötesplats.../ Arne

Kommentarer

Postat av: Ote & Inge

Publicerad 2014-05-30 17:01:13

Oj va fint det blev. Nu ser det mycket trevligare ut.

Postat av: Ote och Inge

Publicerad 2014-07-13 18:07:21

Vad fint det blev. Bra jobbat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela